Novinky | Videa

ARCHEONIC

Video | 26.12.16

AWRIZIS

Video | 14.10.16

DYING PASSION

14.10.16

X-CORE

Video | 13.10.16

ROOT - Kärgeräs - Return From Oblivion

29.09.16

MALIGNANT TUMOUR

Video | 20.09.16

SLAYER

Video | 07.09.16

SUBROSA, SINISTRO v ČR

06.09.16

FEASTEM v ČR

06.09.16

JINJER

Video | 06.09.16

Více

Echoes

Live - nejbližší akce

Dabatáze neobsahuje žádný záznam

Diskuze

ke článku: Antireport ze Sonisphere

Vydáno: 24.06.10 | Autor: Štěpán Šimek | Zpět na článek | Všechny diskuze

Cekem příspěvků: 33

pepek anonym
metallica

Osobně nechápu,proč je pořád rádoby úžasná kapela,plná béčkových hráčů,tolik oslavována. Pro mě jsou mnohem zajímavější a osobitější Megadeth,a to nejen pro naprosto odlišnou úroveň hráčů a tvorby jako takové.Jasně,jejich songy se nehrajou na diskotéce o půlnoci,avšak každý metalový fanoušek znající aspoň z části Megadeth potvrdí,že by si bezpochyby zasloužili být hlavní hvězdou právě oni a ne dávno vyčuchlá Metallica.hawk

21.07.10 | 17:48:39 | Reagovat

IFA anonym
Re: metallica

Souhlas, Metallica má být za tvorbu v posledních 20ti letech poplivána, zostuděna, rozcupována a dávno zapomenuta. Náleží jí "jen"kult prvních alb, která se nesmazatelně vepsala zlatým písmem do historie metalu. Ovšem snad díky silnému marketingu se vždycky najde nějakej blb, který novému počinu této vyprahlé kapely zatleská. V době, kdy se vyrojilo asi tak 1000 kvalitnějších kapel, tady tenhle odpad nemá už co dělat...:)

22.07.10 | 12:29:10 | Reagovat

DW anonym
Re: Re: metallica

ámen.

22.07.10 | 13:21:39 | Reagovat

jkl anonym

Zdá se mi to, nebo se autor článkem snaží tak nějak přiživit na tom festu alespoň kritikou mediálních poměrů? Nějak mi uniká, proč tak zdůrazňuje, že zin se snaží sppíš jet směrem ´indie´ a zároveň pitvá, co o nejkomerčnější metalové kapele píše nej-blabla idnes.cz.

30.06.10 | 15:45:24 | Reagovat

Karel anonym
Diplom na blbost existuje, nachazi se ve stepanove supliku

To, ze jste na te akci nebyli je vase vec, ale uverejnenim tohoto "clanku" jste ze sebe udelali idioty uz definitivne a ja se ani nedivim, ze jste vsem pro smich.

27.06.10 | 14:37:03 | Reagovat

Allegor anonym
Re: Diplom na blbost existuje, nachazi se ve stepanove supliku

Když se ti to nelíbí, tak to nečti. Jak snadné. Jinak v dnešní éře elektronických médií si právě může každý dovolit ten luxus, psát si na internet, co si skutečně myslí, a příliš se netrápit tím, kolik může ztratit čtenářů.

27.06.10 | 22:42:28 | Reagovat

Michal T. anonym

Trošku mě Váš "bojkot" mrzí, ale to je Vaše věc. Tento přístup mi přijde hodně neprofesionální až amaterský.

25.06.10 | 18:43:16 | Reagovat

Ladislav Oliva
Re:

Bojkot je trochu silné slovo, ale je-li napsáno v uvozovkách, budiž :)
Zkrátka si nikdo na to nenašel čas. Někteří byli na svatbě, někteří na jiné akci...

25.06.10 | 19:59:28 | Reagovat

pas!k
Trefné

Je opravdu k placi ze prvni clanek o sonisphere ktery me zaujmul je od nekoho kdo tam nebyl .. :) Souhlas s tim co zde bylo napsano ohledne clanku o ss jidne .. aspon na metalopolisu bych cekal trosku fundovany report bohuzel zbytecne ..

25.06.10 | 11:55:34 | Reagovat

topor anonym

Mohl bych se zeptat na ten bonmot od Jandáka? Možná je nechvalně známý, ale já ho bohužel neznám. Díky.
Jinak, abych pravdu řekl, moc jsem nepochopil smysl toho článku.
Vím, že si kdejaký metloš na jednu stranu stěžuje, jak se metal neobjevuje v médiích, na druhou stranu, když se tam už nějaká skupina objeví, tak je okamžitě zatracená, jakože je "komerční" (no fuj! :-) a že se "zaprodala" :-)

25.06.10 | 10:18:18 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re:

Jandákův výrok najdeš například zde: http://www.youtube.com/watch?v=f4KaANq4bG8

Článek je nutné vnímat poněkud odlehčené, neboť vyšel v rubrice Blog. Nicméně se zaobírá dvěma tématy, jejímž společným jmenovatelem je festival Sonisphere. První polovina je de facto omluva čtenářům za chybějící servis v podobě reportu ze Sonisphere, druhá půlka reflektuje úroveň "metalové žurnalistiky" na velkých zpravodajských serverech (jako zářivý příklad byl uveden právě Sonisphere).

25.06.10 | 11:09:52 | Reagovat

Allegor anonym
Re:

Ani bych tak nějak nemluvil o "zaprodání se." Jde spíš o to, že velká média vnímají metal pořád jako Metallicu a Iron Maiden, posluchače pak jako ožralu s velkým pupkem a mastnými vlasy. Jinými slovy, naprosto debilní stereotyp (pokud zajedete na jakýkoliv open air, kde se prodává alkohol, najdete v křoviskách se povalující opilce, a může jít klidně o country music).
Nicméně, zrovna tady bych tak nějak redaktory těch "velkých" médií hájil. Oni píšou o pop-kultuře a "heavy metal" (nějaké dělení na subžánry je pro ně pochopitelně mimo znalost i rozlišovací schopnost) berou jako tu masovou záležitost, která byla k vidění na Sonisphere. Žádnou alternativní klubovou kapelu takový žurnalista znám nebude, stejně jako nebude znáš alternativní noise nebo psychedelický bluesrock. Uvědomme si, že "metal" znamená pro drtivou většinu lidí prostě kůži a řetězy ve stylu Manowar, nějaké ty mrtvoly a lebky ve stylu Six feet under a vrchol experimentu bude "šokující zapojení symfonických prvků" v podání Nightwish nebo Apokalypticy. Ještě tak budou znám Finntroll, a to bude druhý vrchol progrese. Nedávno jsem se bavil s nějakýma klukama, co jako že poslouchaj metal, a jako "fakt už hodně progresivní" jmenovali Slipknot. Když jsem nadhodil, že zajímavé věci vznikají třeba ze spojení metalu s jazzem, dívali se na mě, jestli jsem jako nespadl z višně. Pro ně zkrátka takové věci nejsou vůbec představitelné.

25.06.10 | 13:15:56 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re: Re:

To by mě ani nevadilo, že mainstreamová média metal berou obecně jako heavy metal a též v článku píši "...nemohu žádnému médiu nutit zaměstnávat ve svých řadách fundované kmenové redaktory na celé spektrum okrajových žánrů". Navíc bych neřekl, že kulturní rubriky velkých zpravodajských serverů či velká periodika píši jen o popkultuře, právě naopak už z principu se snaží obsáhnout celé kulturní spektrum, dokonce i o minoritních žánrech a kapelách (nedávno vyšel třeba v Reflexu rozhovor s Jaga Jazzist). Spíše pozoruji jakýsi kalkul ve výběru interpretů, o kterých referují (na příkladu Jaga Jazzist – ti vystupují na Colours of Ostrava a hle - nepřekvapivě je Reflex uveden jako mediální partner http://www.colours.cz/partneri). Proč o Jaga Jazzist nenapíši jen tak samosebou, třeba u příležitosti vydání nového skvělého alba "One-Armed Bandit"? Protože "fundovaní" redaktoři těchto kulturních rubrik o Jaga Jazzist doposud jakživ neslyšeli, dokud jim pořadatel festu neposlal PR a možná i rovnou zpracovaný rozhovor.

Mě však, jak je popsáno v článku, skutečně nejvíce irituje, že pouze (či převážně) články o metalu jsou vždy buď v negativních konotacích nebo diletantské. Proč média více nespolupracují s fundovanými žánrovými médii (jak se ve výjimečných případech děje, viz náš vstup v reportáži o novém album Metalliky na ČT). Už mě opravdu nebaví po léta číst, že Black Sabbath jsou heavy metalová kapela nebo Metallica trash metalová legenda se známým kytaristou.

25.06.10 | 13:58:17 | Reagovat

Allegor anonym
Re: Re: Re:

Pokud jde o ty Jaga Jazzist, Reflex je jednak samozřejmě sponzor Colours of Ostrava a jednak má občas, mírně řečeno, zvláštní kulturní rubriky. Snaží se tvářit neskutečně fundovaně a intelektuálně, přitom jsou omezení horizontem stěn nějaké té pražské kavárny, mimo níž pro ně kulturní svět neexistuje. Umění v Reflexu beru zkrátka hodně s rezervou.
Pokud jde o ty reportáže v negativních konotacích nebo diletanské, nejčastěji pak souzvuk obého, hraje, řekl bych, jednak svoji roli pro někoho nezkousnutelná "syrovost" a energický zvuk (i když to nejsou zrovna obecné atributy, ale řekněme převažující), jednak obrázek fanouška Manowar v kožené bundě s cvočky, co mají redaktoři před očima, a v neposlední řadě tématický obsah. Ono je vždycky snažší poněkud nekomformní či dekadentní texty šmahem označkovat coby komerční satanistickou image, popř. iracionální pubertální propagaci násilí. De facto veškerá hudba s tématikou severogermánské předkřesťanské kultury je tak třeba označována jako neonacistická, veškerá hudba, která se nějak dotýká duchovních otázek, přičemž to nejsou ani křesťané, ani "mírumilovné východní filozofie", jako satanistická...atd. atp.

25.06.10 | 15:08:20 | Reagovat

am anonym
Re: Re: Re: Re:

Co hulíš, a kde se to dá sehnat?

28.06.10 | 10:14:57 | Reagovat

Allegor anonym
Re: Re: Re: Re: Re:

Rada do života: Když nemáš co říct, drž hubu.

29.06.10 | 22:32:07 | Reagovat

am anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ano, tohle je docela moudrá rada...ale v tom případě moc nechápu, proč se tady už nějaký ten pátek rozepisuješ...

30.06.10 | 08:50:56 | Reagovat

lol anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

dobrý am good job:D

30.06.10 | 14:45:13 | Reagovat

Allegor anonym

Krucinál, kdo z vás, co nadáváte, jste ten článek fakt pořádně četl? Vždyť tam není ani slovo o tom, že by Metallica nebo Slayer byly sračky. Článek se týká dvou věcí: Zaprvé vysvětlení, proč Abyss nebyl na Sonisphere (orientace na nezávislé žánry a uskupení) a zadruhé kritiky klišé v hudební publicistice.

25.06.10 | 09:35:04 | Reagovat

am anonym
Re:

Ty jsi homosexuál, takže se nevyjadřuj.

25.06.10 | 10:11:48 | Reagovat

Richard Podmela anonym
Re: Re:

Nevyjadřovat by jsi se neměl ty, když nevíš jak reagovat ...

25.06.10 | 10:15:20 | Reagovat

Allegor anonym
Re: Re:

To si mě s někým pleteš. Nejsem homosexuál. Musel jsi to dělat s někým podobným.

25.06.10 | 13:06:37 | Reagovat

Lebowski anonym
no

tak to jste tedy borci, že jste tam nejeli. Já vás za to fakt vobdivuju. Jak dokážete jít mimo dav a jak jste jako nezávislý. Tak si to v tý čajovně, až budete zase něco takovýho psát užijte. Já se s kámošema krávlovsky bavil. Sorry, ale k tomuhle se nešlo nevyjádřit. On to od vás ale byla asi účel.co?

25.06.10 | 08:54:35 | Reagovat

ps anonym

Sorry ale těmahle blábolama si pod sebou akorát řežete větve. O co vhodnější by bylo tu akci prostě ignorovat a nenapsat o ní ani řádku?

25.06.10 | 07:54:22 | Reagovat

James anonym
haha

spis bych to videl tak, ze Abyss nedostal akreditaci, a protoze zadarmo ani kure nehrabe, tak ze sebe aspon udelal intelektualy a ublizene ufnukanky...

24.06.10 | 18:54:40 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re: haha

Nikoliv, akreditace nám byla bez problému udělena, ale nikdo o akci nejevil zájem (jak píši v článku). Navíc reportáže u nás nejsou závislé na akreditacích, ale především o chuti o nich referovat.

24.06.10 | 18:57:44 | Reagovat

Michal anonym
Re: Re: haha

Bohužel mi nezbývá než zopakovat ono okřídlené "Čuráci!"

24.06.10 | 23:04:33 | Reagovat

Ladislav Oliva
Re: Re: Re: haha

Já jakožto jeden z čuráků bych na ten slavný Sonisphere snad i možná jel, žel, ve stejném termínu byl Antitrend Festival v Žabčicích, což je pro mě jistě mnohem zajímavější akce.

24.06.10 | 23:14:37 | Reagovat

Michal anonym
Re: Re: Re: Re: haha

Pak absolutně nechápu potřebu psát antireport o něčem, co vás nezajímá a dokonce vás snad uráží a o jistě mnohem zajímavější akci nenapsat ani písmenko... Trochu schizofrenické, není-liž pravda?

24.06.10 | 23:55:02 | Reagovat

Michal anonym
Re: Re: Re: Re: Re: haha

OK, druhou část beru zpátky, report jsem už našel. Ale první část platí...

24.06.10 | 23:57:06 | Reagovat

Nejnovější diskuze

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
23.11.15 | 11:49:25

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
23.11.15 | 05:02:25

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
22.11.15 | 07:34:56

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
20.11.15 | 22:29:35

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

grbňavý anonym
19.11.15 | 20:06:09

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Jaroslav Burda
19.11.15 | 13:59:42

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
19.11.15 | 11:34:17

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Štěpán Šimek
19.11.15 | 08:35:18

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
18.11.15 | 23:22:23

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
18.11.15 | 21:08:27

Více

Facebook   MySpace   YouTube