Novinky | Videa
Beseda u Bigbítu 2013
Dnes
T.A.N.K
Video | Dnes
CHILDREN OF BODOM
Video | Dnes
The Great Mass Over Europe Tour 2013 dnes v Praze
Dnes
NIGHTWISH v ČR
Dnes
CYNIC
18.05.13
DEEP PURPLE
Video | 18.05.13
CRADLE OF FILTH
Video | 18.05.13
Red Raven Phantoms of Pilsen vol. 7
18.05.13
† Oddvar A:M (IN THE WOODS...)
18.05.13
Reactor - 0513
02.05.13
Reactor - 0413
05.04.13
Reactor - 0313
04.03.13
Reactor - 0213
04.02.13
SmogOva zona - G.O.R.E
06.01.13
Echoes
Live - nejbližší akce
TODAY IS THE DAY (usa)
21.05.13 | 20:00 hod.
AUTHOR AND PUNISHER (USA)
22.05.13 | 20:00 hod.
BRING ME THE HORIZON
23.05.13 | 19:00 hod.
Memory Remains VII
25.05.13 | 19:00 hod.
DEPECHE MODE
25.05.13 | 20:00 hod.
DARK GAMBALLE
25.05.13 | 20:00 hod.
METALFEST Open Air 2013
31.05.13 - 20.05.13 | 14:00 hod.
Obscene Society 2013
01.06.13 | 18:00 hod.
Tattoo Convention Prague 15
14.06.13 - 20.05.13 | 14:00 hod.
KISS
14.06.13 | 19:00 hod.
Diskuze
ke článku: Petice za buranizaci éteru?
Vydáno: 10.04.12 | Autor: Miroslav Med | Zpět na článek | Všechny diskuze
Těch kapel se trochu zastanu. Ano, jsou to spolky naprosto podřadné umělecké úrovně, ale na druhou stranu, jsou to kapely populární (o nic méně než to, co se v rádiu hraje), takže pokud mají hrát rádia populární hudbu, není důvod jedny sračky do éteru zařazovat a jiné ne.
20.04.12 | 18:10:32 | Reagovat
Mé uši a estetické cítění žádný důvod nevidí. Ale pokud už tady rádia nemají jiný smysl, než hrát sračky, pak není důvod, proč mají jedny sračky mít výhodnější podmínky než druhé sračky.
21.04.12 | 09:58:54 | Reagovat
Petice je to opravdu úsměvná, na druhou stranu sračka jako sračka a dokud mě to nikdo nenutí poslouchat, tak nevidím důvod se nad tím vzrušovat. Lidi s vyhraněným hudebním vkusem stejně rádiem s nálepkou "moderní" nejspíš neuspokojíte a kdo si není schopný na pár kliknutí pustit e-rádio nebo se ke kvalitní hudbě dostat jinak, ten ať poslouchá sračky.
21.04.12 | 12:41:27 | Reagovat
Dovolím si ten luxus nemít tentokrát názor. Ač mi z Chinasek a Kryštovů při náhodném nalazení (což se stává při přehazování kazety v autorádiu) slézají vlasy z hlavy, myslím, že při zaplnění éteru "umělci" z tohoto článku bych se sakra snažil, abych tu kazetu přehodil co nejrychleji. V podstatě se odpad ozývá proto, aby nahradil jiný odpad (zhruba stejných hudebních kvalit). Jak je tu zmíněno, těžko říci, kdo jiný se má ozvat, než buranské kapely, jež mají spoustu fanoušků, ale v médiích narozdíl od mediálních prominentů nejsou, tudíž se spokojím s postojem, že iniciativa je mi sympatická a byl bych rád, kdyby jejím výsledkem bylo totální smazání aktuálního playlistu rádií a současně ignorace "umělců", kteří se tohoto zařazení do playlistu tímto podivným způsobem dožadují.
14.04.12 | 01:59:14 | Reagovat
hyenik anonym
autorovi ve svatem rozhorceni uniklo par "drobnosti". Jako napr. ze ty Rybicky odnekud z Kutne hory maji 6500 fans na BZ, takze napr. sance ze nekdo z nich skutecne vola do radia je priblizne 10x vyssi nez u "bezne kvalitni UG kapely" :)
Sdeleni mezi radky naznacuje ze treba Airfare je sra*cka? No to je sice subjektivni, ale ja bych je do jednoho pytle s Alkeholem tedy urcite nehodil.
Ponecham stranou bonmoty a zeptam se jinak, Co by se tedy podle autora melo hrat v radiich?
13.04.12 | 15:48:06 | Reagovat
Miroslav Med
Re:
Nechci srovnávat počty fanoušků Rybiček a UG spolků, o to přece vůbec nejde. Nechci tlačit do rádií UG kapely, tak nevím, proč bych to měl srovnávat. Airfare je zrovna spolek, který určitě není úplně hloupý, byť mě osobně příliš nebaví, ale nikde nenaznačuju, že jde o sračku. Zařadil jsem je jen do výčtu kapel, které petici v klipu podporují. U kolika z nich můžeme mluvit o nějakých výraznějších hudebních kvalitách a u kolika spíše naopak, nechť si každý posoudí sám. O tom, co by se mělo hrát v rádiích, se ve článku zmiňuji. Komerční rádia nechť si sami rozhodnou, čím budou své posluchače oblbovat, ty bych nechal demokraticky bez zásahů a usurpátorských zákonů. Situace by se měla řešit spíše ve veřejnoprávním Českém Rozhlase, kde bych uvítal zaměření na okrajovější a modernější žánry. Teď to na jeho tří hlavních stanicích vypadá spíš na normalizační skanzen...
13.04.12 | 16:02:00 | Reagovat
Tak Radio Wave (pod ČRo) je zaměřeno na okrajové a moderní žánry.
13.04.12 | 23:52:32 | Reagovat
Štěpán Šimek
Re: Re: Re:
Ale s menším detailem, že se nejedná o terestriální vysílání. Takže třeba v autě na normálním FM tuneru ho nenaladíte a zde se hovoří o klasickém rádiovém éteru (FM) ne o netovém či kabelovém vysílání (DVB-T).
14.04.12 | 00:38:21 | Reagovat
co vyresi terestrialni vysilani?
Nelibi se vam co hrajou radia? Zajasejte, nejste totiz to sede tupe stado (mysleno hudebne), pro ktere radio hraje. Presne to uvadel v Ta nase povaha ceska, Pokorny z Radiozurnalu, kdyz zkusil hrat neco jineho, tak jediny vysledek byl ze prisli o 350.000 posluchacu, kteri neslyseli pak neslyseli to dulezite (publicistiku), takze se honem rychle a "pokorne" vratili k tomu *****.
Je strasne fajn se ohanet umenim, hodnotami (ktere jsou navic subjektivni) a je jedina jistota. Ze kdyby MM udelal svuj porad, tak jednak ho sleduje naproste minimum lidi a jeste z toho minima by neustale bojoval s chytrakama co mu budou predhazovat jake hraje sra*cky a ze ma hrat XY (klasicky mnohokrat opakovany scenar).
Vy (svym zpusobem hudebni gourmeti) chcete aby vase lahudkove pokrmy zaplnily Kauflandy, coz je proste nepochopeni realneho sveta. Navic napr. kaviar je pro me hnus stejne jako ustrice a kdyby mely brat misto mym rohlikum, tak budu protestovat. Neco jineho by bylo, kdybyste se k tem lahudkam nemohli dostat vubec, ale takhle?
Proboha kdo vlastne potrebuje dnes radia???
Hudebni labuznik tezko, a kdo si presto nedokaze sve potreby uspokojit, tak je to line hovado a tu helču s kájou si zaslouží a dobře mu tak.
14.04.12 | 10:38:33 | Reagovat
Ondřej Komárek
Re: Re: Re: Re: Re:
Já osobně jsem si rádio nepustil už pár let a dostanu se k němu maximálně u někoho v autě. Rádio nepotřebuji, jsem rád svým pánem, nebo výběr přenechám na přehrávači či Grooveshark.
K čemu rádia? Pokud bych měl rádio poslouchat, tak určitě ne kvůli hudbě, ale pro informace a publicistiku - tedy ČRo 2 a 3.
14.04.12 | 11:47:06 | Reagovat
Merrick anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Jo, ČRo 3 je určitě to nejkvalitnější z českého éteru (teda z toho celoplošnýho pokrytí).
14.04.12 | 12:24:25 | Reagovat
Ondra anonym
Re: Re: Re: Re: Re:
zajímavé přirovnání. A do značné míry pravdivé.
14.04.12 | 12:14:19 | Reagovat
Miroslav Med
Re: Re: Re: Re: Re:
hyenik: Tak Radiožurnál je veřejnoprávní médium, poslouchanost by tedy řešit neměl. Že přijde o posluchače, když místo sraček začne hrát něco rozumějšího, je logické. To bych se dovtípil i bez experimentu pana Pokorného. Svůj pořad nechystám, což ale neznamená, že se k náplni veřejnoprávního vysílání nemohu kriticky vyjádřit. Jinak hluboký omyl je, že "chceme aby naše lahůdkové pokrmy zaplnily Kauflandy", což je blbost. Kauflandy jsou pro mě komerční stanice, o kterých už jsem se vyjadřoval a po kterých nic takového není. Český Rozhlas by měl luxusním nákupním centrem pro ty vybíravější a přemýšlející. A i kdyby tím přišel o více jak polovinu posluchačů a klidně i víc, vůbec to nevadí, ba naopak. Časem se na něho přeorientují jiní, třeba i mladší posluchači a bude aspoň plnit veřejnoprávní roli a inteligentní posluchač bude mít i v celostátním vysílání rozumnou alternativu. Bojovat za alternativní hudbu v komerčních rádiích je samozřejmě absurdita, veřejnoprávní médium by však mělo respektovat i hudební menšiny, což v žádném případě nedělá. Ale to už je přece jenom na jiný článek...
14.04.12 | 15:08:34 | Reagovat
Ondřej Komárek
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Posluchače samozřejmě řeší i veřejnoprávní média, kvůli reklamě.
14.04.12 | 20:13:37 | Reagovat
ps anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Český Rozhlas by měl luxusním nákupním centrem pro ty vybíravější a přemýšlející.. to rozhodně ale hlavně v publicistice a ne v nějákých pofidérních hudebních choutkách které se liší člověk od člověka. Radiožurnál občas poslouchám a to poslední co od něj chci je aby uspokojoval moje hudební touhy. Hudba na čro má jen jeden cíl a to je proplynout a nenechat otisk ať ten či onen a myslím že je to tak správně. Mladí to stejně poslouchat nebudou a co by asi řekli staří posluchači nějákým hudebním zběsilostem nebo onaniím nebo nedejbože Herešovým blábolům o tom jak je super bejt nalitej. Kdyby se radši dotyční umělci i novináři místo debilit věnovali kvalitě vlastní tvorby..
14.04.12 | 22:53:46 | Reagovat
hyenik anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tak jinak.
souhlasim ze verejnopravni medium by se melo venovat i nevydelecnym cinostem (na to ostatne vybira prachy od vsech). Nejake specializovane porady napr., dela to? Nevim, me radio nezajimalo nikdy. Ale jake tedy porady? A jaka na ne bude odezva? Za poslednich 25 let si pamatuju neustaly plac nad tim ze nejsou napr. metalove porady v TV, pravidelne petice, clanky, iniciativy atd. A kdyz konecne takovy porad vznikne tak ma mizivou sledovanost. Vas by bavilo delat neco vlastne zbytecne???
Porad narazime na zakladni fakt, ze lidi (vetsina) nechcou nic kvalitniho a staci jim ten kanonenfutr co dostavaji. My jako muzikanti (nebo lidi co se muzikou zabyvaji) to vnimame citlive, ale zkuste se podivat na na sebe jako na konzumenta napr. filmu, knih, obrazu nebo soch! Nespadnete najednou do te skupiny tupeho stada nad kterym lame hul kazdy kovany filmovy kritik? ;)
Prestoze si muzeme hrat na vznesene hodnoty, tak po case to vzdycky tvrde narazi na jednoduchou podminku - nekdo to musi zaplatit. A ted rozhodujte, na co mate prachy, porad pro napr. vozickare, narodnostni mensinu, metalisty nebo kotlikare?
Ano driv bych se bil podobne jako ty, ale dnes? Proc bych plytval energii na lidi kteri o to vlastne nestoji? Kdo chce ke kvalite se uplne jednoduse dostane lehko. Akorat je tam prave ta podminka (musi chtit a neco pro to udelat).
15.04.12 | 11:14:54 | Reagovat
Ondřej Komárek
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Proč vůbec chtít metal v TV nebo rádiu?
"Some music was meant to stay underground..."
15.04.12 | 11:50:26 | Reagovat
Miroslav Med
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Pokud jsou mé informace správné, tak v řadě zemí na západ od nás není metal v TV nebo v rádiu ničím neobvyklým. Ale nerad bych zúžil diskusi jen na metal, prostor by měly dostat i umělci z dalších žánrů. Má představa je, aby aspoň na jedné stanici ČRo byl prezentován inteligentní tuzemský střední proud, který rádia ignorují, tzn. interprety jako je Lenka Dusilová, Dan Bárta, Tata Bojs, Radůza, Vltava, klidně i Airfare, pokud o to nebudou žadonit po boku buranů apod. A taky by se nemělo zapomínat na alternativnější hudbu - ať už jde třeba o První Hoře, SSOGE, ale i Floexe, Bonuse, PSH, WWW, Prince Of Tennis, Tomáše Kočka, Vertigo, Robert Balzar Trio a další. Vybírat by určitě bylo z čeho. Možná je to jen moje naivní iluze, ale trochu mě mrzí, že nad tím dnes každý mávne rukou, po veřejnoprávním médiu nikdo nechce aby se chovalo veřejnoprávně a v tomto směru cítím už určitou rezignaci. ČRo má možná stálé posluchače, o které nechce přijít, ale v drtivé většině jde o důchodce, kteří jim stejně brzy poumírají. Pak už tu bude náš rozhlasový skanzen normalizační éry socialismu jen pro úchyly a lidi s perverzním smyslem pro humor...
15.04.12 | 15:04:40 | Reagovat
Ondřej Komárek
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Já se spíš divím, že někoho vůbec pálí dramaturgie ČRo. Rozhlas je mrtvé médium, jediné, co po něm čas od času chci, jsou informace. Kdepak hudbu, k tomu snad slouží jiné kanály.
Už jen myšlenka dobrovolného podřizování se cizímu vkusu mi moc nevoní.
15.04.12 | 15:28:25 | Reagovat
hyenik anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
ano, takhle napsane to vypada rozumne.
Ale rekni mi KDO by takovy sileny gulas poslouchal? fanousci PSH vs Raduza, nebo kdyz budu metavtipny SSOGE vs Kocko? :)
Bylo by to fiasko biblickych rozmeru!
Vzpomente si na Madhouse neustale narky ze je tam malo/moc death/speed metalu... a takovi kotlikari to maji uplne stejne. imho stejne jako skoncila doba vsemocneho hudebniho prumyslu, tak radia prezijou prave jenom pro tu nenarocnou masu (ktera mimo jine plati nejvic koncesionarskych poplatku, takze je to demokraticke, ne? ;)
15.04.12 | 21:31:18 | Reagovat
Ondřej Komárek
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Přesně tak. Rádia mají své posluchače a takhle drastické změny v dramaturgii by dělal jen naprostý manažerský sebevrah nebo inside man.
15.04.12 | 21:39:39 | Reagovat
DW anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Uvědomte si, jak nám rádia postupem času vykrystalizovala. Jejich hlavní funkcí je poskytovat nenáročnou kulisu ke každodenním pracovním úkonům (rádio se nejvíc poslouchá v práci, ať dělám ve kšeftě nebo jsem dálkovej řidič). Nedivte se pak, že když budete každý den poslouchat např. Rádio Kiss (to mám najetý z vlastní zkušenosti), brzy si všimnete, že moderátoři jedou de facto každej den obdobný songy v obdobným pořadí. Psychologicky je totiž dáno, že když posloucháme nám už známou muziku, navíc v určitým +- daným pořadí, tak se posléze lépe soustředíme na samotnou práci. A koneckonců poplatky za rádio platí zaměstnavatel, jenž chce za své peníze také vidět odpovídající protislužbu - v tomhle případě pracující zaměstnance, kterým nelítá hlava někde v povětří. Proto rádia hrají pořád to samé .-).. Pochopitelně to, že hrají, na co jsou lidi zvyklí a mají pocit, že je to baví, je už druhá věc, to je sekundární dopad tohohle. Čili komerční rádia jsme si rozebrali, co veřejnoprávní? Tam je situace krapet lepší, proto si Prahu naladíme třeba někdy v sobotu při úklidu nebo při vaření, protože tam je alespoň nějaká šance, že se dozvíme něco nového. A na práci zbydou komerční stanice s pevně daným posláním :)
16.04.12 | 01:10:12 | Reagovat
Ondřej Komárek
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Souhlas. Rádio slouží výhradně jako kulisa. Kolik je takových, co si sednou do křesla, pustí si rádio a tři hodiny ho se sklenkou vína v ruce soustředěně poslouchají? Opravdu někdo, kdo chce nad hudbou přemýšlet, použije k tomu účelu rozhlas?
16.04.12 | 10:23:50 | Reagovat
Jen menší příkad z praxe, co se týká rozhlasu coby "mrtvého" média. Před pár lety fungovalo Rádio Hey!. Ačkoliv běžně rádia neposlouchám, tohle jsem měla naladěné doma každý den. Důvod? Aniž bych sama musela vyhledávat na Internetu (neoplývám až takovým množstvím času), dostávalo se mi kromě osvědčené klasiky v daném žánru i mně neznámých interpretů. Záhy se v tomto rádiu změnilo personální obsazení, z hudby zůstala v podstatě jen ta již známá klasika. Moje reakce? Už jsem to rádio celkem dlouho neslyšela. Tak asi tak :)
16.04.12 | 19:58:52 | Reagovat
Štěpán Šimek
Re: Re:
Poslouchat doma dobrovolně jakékoliv jiné, než zahraniční internetové rádio, se rovná ryzímu masochismu.
17.04.12 | 09:04:39 | Reagovat
Do háje, tak tahle petice nesmí projít nebo jsou všichni posluchači českých rádií v prdeli:)
11.04.12 | 17:01:43 | Reagovat
V českých rádiích je málo goregrindu... chtělo by to petici a apelovat na RRTV.
11.04.12 | 17:58:20 | Reagovat
Unikla vám jedna věc. kapely které se snaží o změnu v českém éteru nejsou sice pastva pro uši ale kdo jiný se může ozvat když kvalitní kapely díky českému éteru nidko nezná ???
10.04.12 | 20:43:57 | Reagovat
Top články
Andělský punk proti hudebnímu byznysu
18.03.13 | 3022x
Brodění se bahnem aneb Jak jsem dělal porotce MetalGate Mass...
21.12.12 | 2588x
Přicházejí vánoce, svátky zlodějů
24.12.12 | 1332x
Hudba v Česku
26.12.12 | 926x
Zemřel zpěvák skupiny CITRON Stanislav Hranický
08.04.13 | 894x
Nejnovější diskuze
Brodění se bahnem aneb Jak jsem dělal porotce MetalGate Mass...
Ladislav Oliva
14.04.13 | 12:20:52
Brodění se bahnem aneb Jak jsem dělal porotce MetalGate Mass...
Petr Eger anonym
14.04.13 | 08:34:57
Zemřel zpěvák skupiny CITRON Stanislav Hranický
ci anonym
11.04.13 | 15:09:50
Brodění se bahnem aneb Jak jsem dělal porotce MetalGate Mass...
cromagnon
11.04.13 | 12:47:47
Brodění se bahnem aneb Jak jsem dělal porotce MetalGate Mass...
Elizabeth
11.04.13 | 09:33:33
Brodění se bahnem aneb Jak jsem dělal porotce MetalGate Mass...
Anglosas anonym
10.04.13 | 18:21:30
Brodění se bahnem aneb Jak jsem dělal porotce MetalGate Mass...
Lotr anonym
09.04.13 | 13:12:29
Brodění se bahnem aneb Jak jsem dělal porotce MetalGate Mass...
Štěpán Šimek
09.04.13 | 10:54:45
Brodění se bahnem aneb Jak jsem dělal porotce MetalGate Mass...
Ladislav Oliva
09.04.13 | 10:17:30
Zemřel zpěvák skupiny CITRON Stanislav Hranický
Petr Eger anonym
09.04.13 | 03:21:16
Top blogy
Andělský punk proti hudebnímu byznysu
Ladislav Oliva
18.03.13
Brodění se bahnem aneb Jak jsem dělal porotce MetalGate Massacre
Ladislav Oliva
21.12.12
Přicházejí vánoce, svátky zlodějů
Ladislav Oliva
24.12.12
Zemřel zpěvák skupiny CITRON Stanislav Hranický
Ladislav Oliva
08.04.13
Hudba v Česku
Petr Macháček
26.12.12




Ondřej Komárek
Re:
A je důvod nahrazovat jedny sračky jinými?
20.04.12 | 18:23:42 | Reagovat