Novinky | Videa

ARCHEONIC

Video | 26.12.16

AWRIZIS

Video | 14.10.16

DYING PASSION

14.10.16

X-CORE

Video | 13.10.16

ROOT - Kärgeräs - Return From Oblivion

29.09.16

MALIGNANT TUMOUR

Video | 20.09.16

SLAYER

Video | 07.09.16

SUBROSA, SINISTRO v ČR

06.09.16

FEASTEM v ČR

06.09.16

JINJER

Video | 06.09.16

Více

Echoes

Live - nejbližší akce

Dabatáze neobsahuje žádný záznam

Diskuze

ke článku: BEHEMOTH - The Satanist, aneb pravé album roku

Vydáno: 11.08.14 | Autor: Petr Macháček | Zpět na článek | Všechny diskuze

Cekem příspěvků: 32

666mart anonym
Album roku

Tak se to stalo skutečností, The Satanist bylo britským Metal Hammerem vyhlášeno za album roku, a že za sebou nechali pěkné skvosty je co říct.

24.12.14 | 15:10:19 | Reagovat

Reverend anonym

Dokonale odvedená nuda, vše zacílené na to aby to bylo dokonalé, aby se tomu nedalo nic vytknout. Pominu-li debilní témata textů, echt klišovitou image, zbyde deska s odporným zvukem (Herz se nezapře), sem tam nějakým hudebním nápadem, ale absolutně bez duše... což není se divit, Nergal je "zřejmě materialista tak na duši nevěří" (díky maroje Zemane :-)). No což, prodává se to, táhne to... ovšem co nechápu tak jsou ty zástupy napodobovatelů, protože napodobovat něco tak trapného... zkrátka obrázek současného stavu extrémního metalu, nuda, bída, šeď... snad mě z letargie vytrhnou nový Manes...

13.08.14 | 07:55:42 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re:

Můžu se zeptat, které kapely jsou ty zástupy napodobovatelů? Obohať mi prosím rozhled kolego :-)

Já si totiž z hlavy vybavím jen HATE a ještě tak VESANIA (ale tam hraje právě Orion z BEHEMOTH)..

13.08.14 | 10:24:47 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re:

Použij google, je toho stovky...

13.08.14 | 13:46:14 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re:

Takže žádnou konkrétní kapelu (krom mnou zmíněných) mi nenapíšeš..Myslel jsem si to :-)

Ono jde taky o to, jak to bereš. Když chceš hrát ryčný, přímočarý a "mohutný" black/death, je zkrátka velká šance, že budeš znít podobně jako BEHEMOTH.
To ovšem neznamená, že je hned všichni kopírují nebo vykrádají. Je to jenom podobné. Asi tak, jako je každý old-school black podobný starým DARKTHRONE.

Jinak texty BEHEMOTH jsou klišé, v tom s Tebou plně souhlasím (zmiňoval jsem to i v recenzi). Ale na druhou stranu, alespoň jsou zpracované řekněme "filozofičtější" cestou.
Nikoli přímočaré "bububu - satan - smrt", ve stylu DARK FUNERAL.

13.08.14 | 14:32:11 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re:

"To ovšem neznamená, že je hned všichni kopírují nebo vykrádají."

To jsem nikdy netvrdil, ono napodobovat se dá mnoho prvků, nejenom konkrétní hudební postupy, že? Ale, hádat se tady jak moc je kapela xxyy podobná/nepodobná Behemoth, díky, nemám zájem. Kolik je napodobovatelů Darkthrone, asi taky raději pomlčíme, co se týká image dostali bychom se možná do tisíců, což? :-D Opět si zagoogli...

Kurňa to jste ty texty nečetli, že to považujete za nějaký nadstandart??

13.08.14 | 15:02:50 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re: Re:

Já se nehádám :-)

Já jsem se Tě ptal na ty kapely, které napodobují BEHEMOTH (bez ironie, fakt jsem si chtěl rozšířit obzor) a jsou jich dle Tebe stovky..Neřekl jsi mi ani jednu :-)

V dnešní době najít něco co se ničím neinspiruje nebo někoho "nenapodobuje" je těžké. To bych se pak mohl dovolávat jen několika pradávných kapel a otců zakladatelů a ostatní odpálit, jako "napodobovatele"..

Co se týká napodobování něčí (tradiční a žánrové) image, to mi přijde jako úplně lichý argument (jen na okraj, současná image DARKTHRONE je natolik zkušená, oddechová a nad věcí, že ji napodobit snad ani nelze).
Ale chápu,mluvili jsme o "true" období

Texty "The Satanist" jsem četl a odpovím Ti trochu neslušně, protiotázkou. Ty je snad považuješ za nějaký "podstandart" běžných žánrových textů?

13.08.14 | 15:59:25 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Jinak co se týká té klišovité image..

Nevím jak Tebe, ale mě by docela mrzelo, kdyby třeba IMMORTALL, MARDUK, GORGOROTH, nebo právě BEHEMOTH, vylezli na pódium v maskáčích, teniskách a černém tričku..

Ano tradiční "black" image je klišé, ale podle mě k určitému typu blacku patří painty, hřeby a zbroje a osobně by mi u výše jmenovaných tyhle srandičky docela chyběly..

Stejně na druhou stranu bych si ťukal na čelo, kdyby na stage vylezl s paintem třeba Ihsahn.

Záleží na tom, co od té dané muziky zkrátka čekáš, tím bych to uzavřel :-)

13.08.14 | 16:19:43 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Tak bez ironie doporučím třeba kapely SARPENTRA a OTARGOS, nebo VELIAR, či HOUR OF PENANCE - zkus tyhle kapely, nulová invence, slušné provedení, možná bude bavit, mě ne...

DARKTRONE - no co dodat, fakt by mě koncem 90-tek nenapadlo, že v roce 2014 bude někdo oživovat vidlo image... ono, to true období bylo tehdy alespoň současné... ačkoliv to byl taky děs...

Protiotázka je v pořádku, ano, považuji je za těžký podstandart. V rockovém žánru jim dá na prdel 94% kapel...

13.08.14 | 18:31:42 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

OK zkusím, dík :-)

Tak DARKTHRONE dnes, jsou pro mě hlavně o srandě, recesi, žádná úpornost ani vidlo image, ale spíš poctivý 80"s old school metal hraný starýma pákama pro radost. Málokdo v jejich věku a po tolika vydaných plackách dokáže hrát takhle odlehčeně a pohodově..

Ale v pohodě, beru, je vidět, že se asi hudebně hodně míjíme. Těch 94 % je fakt zajímavý a poněkud netradiční názor (opět, bez ironie)..

13.08.14 | 18:35:24 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Není zač,

Ad Darkthrone - odlehčené mě to nepříjde, jakýsi podivný revival Venom, nuda, šeď. Poslechni si poslední album RUSH, takhle se hraje i po letech odlehčeně.

těch 94% je samozřejmně nesmysl, ve skutečnosti to bude ještě víc.... :-D

13.08.14 | 19:36:46 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Revival VENOM jo? To by možná Fenrize potěšilo :-)

Pro mě rozhodně muzika DARKTHRONE má svoje místo i dneska, ale alespoň je pěkně vidět, jak to každý vnímá po svém.
A DARKTHRONE jsou opravdu ve většině případů záležitost love/hate..

13.08.14 | 20:05:03 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

O tom, že by ho to potěšilo nepochybuji - nevím jestli je Fenriz nad věcí nebo ne, každopádně oldschoolová zabedněnost z něj čiší (soudím podle fotek)... inu každému co jeho jest...

Každopádně spátky k "Satanistovi", je děsivý, že pro někoho je "pravé" album roku něco tak zpátečnického, klišovitého, přeprodukovaného, ale hlavně něco tak totálně neosobního...

JENŽE, to není problém Behemoth - oni ve skutečnosti naskočili jen na rozjetej vlak, veškerá progrese v extrémním metalu zdechla někdy v roce 2003 a obloukem se scéna vrací k bubu proprietám. Je mi z toho trochu smutno...

14.08.14 | 09:55:12 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

V tom jak hrát zabedněnej old school jsou Fenriz a Nocturno právě mistři..Fotky má vtipný to jo :-)

Tak ono hudebně to asi nebylo myšleno jako vrchol vrcholů, spíš jako celkový dotažený koncept (i když každému po chuti, dokážu si představit, že je to pro někoho je album roku). Mě se třeba BEHEMOTH na sto procent nevejdou ani do TOP 10..

Veškerá progrese v extrémním metalu samozřejmě nezdechla (zkus letošní nové album ABIGOR - "Leytmotif Luzifer", nebo loňskou nahrávku od "THE OCEAN"), jen ji lze těžko čekat od kapely, u které je hlavní cíl masy fanoušků a dobré živobytí..

To je vůbec dle mě další problém BEHEMOTH. Fanoušci se namlsali kdysi skvělým albem "Demigod", které slibovalo mnohé do budoucna. I já jsem kdysi (v pubertě) čekal, že to rozvinou do nevídaných výšin..

No a když se vydala kapela na "Evangelion" cestou řekněme masovosti, výdělku a přístupnosti, tak je hodně lidí zklamaných.
Přidej k tomu Nergalovy řeči, sterilnější a uniformovanější vyznění jejich produkce a je vymalováno..

14.08.14 | 10:06:38 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Veškerá progrese samozřejmně ne, jen se nemůžu zbavit pocitu, že obecně se lpí aby tom aby se nová alba drželi v zajetých kolejích, což bylo na přelomu tisíciletí přesně naopak, kdy byl v módě experiment a já se nmůžu zbavit pocitu, že hudba více dejchala...

THE OCEAN - miluju komplet tvorbu, poslední ABIGOR - solidní standart, ovšem třeskutou progresi bych neviděl ani u jednich, ani u druhých...

Jít cestou masovosti, výdělku, přístupnosti - za předpokladu, že kapele se to dá 100% věřit, hudba má i přes komerční rozměr duši - to je ideální stav.... to však není případ Behemoth

14.08.14 | 11:13:02 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Jo to zase s tebou musím souhlasit, taky zastávám názor že kolem roku 2000 (a dva, tři roky na obě strany) se děly opravdu nejzajímavější věci co se týče progresu v extrémním metalu..

Předtím v devadesátkách probíhalo ještě takové stádium "vymýšlení" a "vynalézaní" (ač plodné a zajímavé), dnes je to spíše "držení pozic". I když opět v tomhle dnešním stavu stále vznikají desky, proti kterým nemohu říct ani popel, pouze nadšeně poslouchat. Jen je jich o něco méně..

Ono dnes aby měla hudba "duši" a zároveň si na sebe vydělala a byla odproštěna od tlaků právě směřovaných na peněžní stránku věci, to je opravdu výjimečný stav..

14.08.14 | 12:06:46 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Vznikají i dnes to jasný, jen je třeba více hledat...

"Ono dnes aby měla hudba "duši" a zároveň...."
A taky se jich najde hodně, bohužel metal tady trochu vyklidil pozici jiným žánrům...

a to je to o čem se celou dobu bavíme, pokud Behemoth má být (podle článku jednoho z předních CZ zinů) "albem roku" (ať to bylo myšleno jakkoliv), je to nehorázný průser, otázka je zda celé scény, či osobní autorův, nebo zinu - to už je na každém k čemu se přikloní...

14.08.14 | 13:13:01 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Otázka je to zajímavá, ale aniž bych chtěl nějak za každou cenu autora zastávat, tak si nemyslím, že je to průser jeho, nebo zinu..

Abyss nabídl i plnohodnotnou recenzi (moji), ve které jsem rozhodně album nestavěl na best-of piedestaly, i když výsledný dojem byl pozitivní..

Dnes, s odstupem více než půl roku, bych dal možná o chlup méně bodů, ale jinak můj názor zůstavá stejný..Myslím, že v rámci mainstreamového death/blacku se jedná o propracovanou a po všech směrech dobře vymyšlenou práci s průměrnými texty a s image, která může kapele časem silně přerůst přes hlavu. Zatím to ještě drží na uzdě a neubíjejí tím muziku. I když pro mnoho lidí jsou BEHEMOTH už hlavně o divadle, ohních a show..

A jsme zase zpátky u toho, co kdo od té dané muziky a žánru čeká..A takhle by jsme mohli dokola, že jo :-)

14.08.14 | 13:36:21 | Reagovat

oldDaniels anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Průser jsou ty vaše tlachy. Behemoth jsou živoucí legendy a vy jen směšní mudrlanti, ubozí stejně jako vaše příspěvky. Behemoth si svou pozici vydřeli hodně tvrdou prací a zaslouženě se vyšplhali na trůn žánru.

16.08.14 | 09:53:15 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Než se zamotáme do nechtěných hlubin a reakcí ad hominem, dovolím si poslední poznámku.
BEHEMOTH spíš sedí na trůnu merchandisu a image a doprovázejí to stále velice solidní hudbou.
Nevím, jestli zrovna tohle je definice živoucích legend, ale pro někoho asi ano.

Současné směřování BEHEMOTH zkrátka a dobře zasahuje i ty sorty posluchačů, kteří by před lety rozšlapali "Thelema.6", jako neposlouchatelný kravál..

16.08.14 | 11:11:13 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Máš recht, jdu se zabít

16.08.14 | 12:58:50 | Reagovat

František Novotný anonym
Re:

Témata textů jsou zcela standardně black/death metalová a jejich zpracování je vysoce nadstandardní. Jo, je to "pop art okultismus", ale dobře udělaný.

13.08.14 | 11:14:02 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re:

Františku, Františku, že témata textů mají vysoce nadstandartní zpracování beru jako vtip. :-D:-D:-D

Je vidět, že jsi jejich texty nikdy nečetl.... na druhou stranu je fakt, že v metalu se dá pokládat za nadstandartní, když jsou texty gramaticky správně, takže vlastně máš pravdu...

13.08.14 | 13:50:09 | Reagovat

František Novotný anonym
Re: Re: Re:

Když o textech píšu, tak jsem je zřejmě četl. Dále nekrmím trolla.

17.08.14 | 21:22:52 | Reagovat

kerim anonym

Co se týče hudebně deska roku vžádném případě,ani nejlepší fošna behemoth to není.A ani nejlepší letošní Polská fošna.Jináč propagace a všechno okolo je fakt precizní. A asi i koncert bude špica.jejich nejlepší album je pro mou maličkost Demigod.

12.08.14 | 12:10:23 | Reagovat

František Novotný anonym
Re:

Asi bych váhal mezi Demigod a The Apostasy. Možná nakonec taky Demigod, největší výplach uší co Behemoth kdy nahráli a nejde se tam i pár tutových riffů.

12.08.14 | 14:48:58 | Reagovat

František Novotný anonym

Chápu článek tak, že podle autora není The Satanist tím nejlepším, co letos v metalu vyšlo po stránce originality, skladatelství, hráčství, atmosféry apod., ale že je to album roku z hlediska metalu jako společenského a kulturního jevu. A v tom má pravdu. Jasně, deska není nijak odvážná, nijak provokativní (snad jen pro člověka tvrdým metalem zcela netčeného), nijak stylotvorná, ale po formální stránce jí prostě vytknout nejde nic, od zvuku po poslední ránu bubeníkovy paličky. Texty: Vůbec ne hloupé, psané očividně vzdělaným a inteligentním člověkem, který zároveň sází na jistotu a servíruje v luxusním balení témata, která v black/death metalu frčí. Image kapely: Možná teatrální, vyšponovaná až na mez únosnosti, ale ani o krůček za ni a po dramaturgické stránce zcela profesionálně ukočírovaná. A že znám už teď minimálně deset letošních alb, která si osobně cením nad The Satanist? Až bude za pár let někdo psát popularizační knížku o tvrdém metalu 21. století, bude se psát o Behemoth spíš než třeba o výborných letošních Coffinworm, Lvcifyre, Teitanblood.

11.08.14 | 21:03:54 | Reagovat

Petr Macháček
Re:

Naprosto přesně a výstižně shrnuto. Příště si to psaní můžeme i vyměnit. ;-)

12.08.14 | 00:15:43 | Reagovat

Miroslav Med
Lehký nadprůměr

Tohle vypadá skoro jako obsah nějakého propagačního letáku k desce. Já tedy nepovažuji album "The Satanist" za bůhvíjak světoborné. A i já z toho mám pocit vyumělkovanosti, chladu a možná i kalkulu a opakované poslechy nic víc nepřinášejí, spíše tyto pocity potvrzují. Nekritické nadšení a označování za "to pravé album roku" mi přijde zkrátka dost mimo mísu. Ano, je to rozhodně špičkový black/death, parádně zahraný, vyprodukovaný a marketingově skvěle pořešený, ale nic většího bych za tím nehledal. Nehledě na to, že Behemoth v podstatě hrají pořád to samé a mají pořád ty samé texty. Přitom právě v Polsku letos předvedla fantastický multižánrový návrat kultovní Lux Occulta, která "namistrovanýho Satanistu" strčí hravě do kapsy. Stá variace Behemothů na ryčný black/death s textama o Satanovi mě osobně nijak moc nedojímá. To už dnes imponuje maximálně puberťákům... Nafouknutá marketingová bublina. Náročný posluchač metalu bude hledat vrcholy sezóny určitě jinde...

11.08.14 | 14:32:01 | Reagovat

Ivoš Otcovský

Moc pěkný článek :-)

Mají ten svůj koncept opravdu dotažený, vypiplaný a hlavně postavené na pevných základech, dřině, koncertech a na (subjektivně) zatím stále velice slušné muzice (ve své škatulce přímočarého death/blacku). Nehledě na to, zda samotná hudba baví posluchače nebo ne, nedají se téměř přehlédnout a na scéně ignorovat, o což jim asi hlavně jde.

Jediné čeho se do budoucna bojím je expanze Nergalova "kultu osobnosti"..Už teď v některých rozhovorech na mě působí hodně zahleděný do sebe a pseudo-intelektuálně létající mimo realitu...Aby jim to neškodilo..

11.08.14 | 11:55:14 | Reagovat

Nejnovější diskuze

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
23.11.15 | 11:49:25

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
23.11.15 | 05:02:25

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
22.11.15 | 07:34:56

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
20.11.15 | 22:29:35

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

grbňavý anonym
19.11.15 | 20:06:09

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Jaroslav Burda
19.11.15 | 13:59:42

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
19.11.15 | 11:34:17

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Štěpán Šimek
19.11.15 | 08:35:18

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
18.11.15 | 23:22:23

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
18.11.15 | 21:08:27

Více

Facebook   MySpace   YouTube