Novinky | Videa

ARCHEONIC

Video | 26.12.16

AWRIZIS

Video | 14.10.16

DYING PASSION

14.10.16

X-CORE

Video | 13.10.16

ROOT - Kärgeräs - Return From Oblivion

29.09.16

MALIGNANT TUMOUR

Video | 20.09.16

SLAYER

Video | 07.09.16

SUBROSA, SINISTRO v ČR

06.09.16

FEASTEM v ČR

06.09.16

JINJER

Video | 06.09.16

Více

Echoes

Live - nejbližší akce

Dabatáze neobsahuje žádný záznam

Diskuze

ke článku: Co se děje s heavy metalem?

Vydáno: 09.09.14 | Autor: Ivo Otcovský | Zpět na článek | Všechny diskuze

Cekem příspěvků: 43

Sam anonym
Ale ?

Nejsem heavy metalista protoze se mi moc nelibi.krome par dobrych songu.Nahodou se mi od Accept libi song Stampede proste takova nakopnuta (pro me ze jo).Jinak ja jsem na Death,Thrash,Metalcore,Doom,podzanry Blacku,(Jsem spis na tvrdsi zanry metalu).Starsi clenove od sabatonu odesli protoze meli malo casu na rodinu a ne ze je broden vyhodil a jejich skupina Civil War je odpad oproti tomu co hraji ve Sabatonu.Skupiny co byste si mely poslechnou jsou Arch Enemy,Amon Amarth,Draconian, Proc protoze me jejich alba od zacatku po nejnovejsi neomrzely.Jo abych nezapomel jestli aspon neznate skupinu Death nemate ve metalu jako takovem co delat protoze se u nich Death metal vyvinul.

17.09.14 | 19:39:42 | Reagovat

cista anonym

Hudební byznys se už x let řídí stejnýma pravidlama a popsanej stav se netýká jen heavy metalu. To jen osobnost, vkus a preference posluchače se mimo jiné i na základě jeho hudebního rozhledu mění. Skepsi, kterou cítím z textu, jsem zaznamenal už u několika svých kamarádů – metalistů; další fází téhle „diagnózy“ bylo zaměření pozornosti na nemetalové hudební žánry, zpravidla elektro, noise nebo různé pro běžného člověka neposlouchatelné obskurnosti. Tak se na ni, Ivo, připrav. :)

PS: Chápu, že Štěpán tlačí na užívání slovníkovýho výraziva :), ale doporučuju ověřit si význam slova „floskule“. Nejsem si jistej, že je v textu (a v diskuzi) použito správně...

12.09.14 | 09:31:07 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re:

Souhlasím, tento problém se týká všech žánrů (viz můj zatím poslední příspěvek na druhé straně).

Ta floskule se vztahuje k větě: "Proč by tedy měly kapely hrát jinak", takže by to mělo být v pořádku.

12.09.14 | 09:40:39 | Reagovat

cista anonym
Re: Re:

Jak pravíš, Štěpáne, tohle je přesný: "Problém není ani tak v heavy metalu, ten styl je naprosto v pohodě, ale v obrovské nadprodukci a konzumaci muziky díky stahování zdarma z internetu." Což navazuje na to, co píšu já.

Myslím, že kdyby mně bylo patnáct, žil ve světě bez internetu a k metalu teprve pronikal, myslím, že bych byl ze zmiňovaných Heroes od SABATON odvařenej. Když to srovnám s vlastním vývojem, nemyslím si, že by poslední album Turilliho RHAPSODY bylo nějak zvlášť horší než jejich starý desky, ale už ju zkrátka nikdy nebudu poslouchat tolik, jako jsem kdysi poslouchal jejich první alba, protože jsem se posunul a rozhled i možnosti jsou větší.

Nejsem zastáncem toho, když kapela natáčí pořád jedno a to samý, na druhou stranu, nemá žádnou povinnost se čemukoliv nebo komukoliv přizpůsobovat, ať už fanouškům, trendům nebo technologiím. Rozhodně bych nepropadal takové skepsi... Mimo jiné proto, že díky přístupu k informacím je toho tolik co objevovat. Doporučuju něco objevit, po třech deskách zjistit, že to je pořád to samý a najít si něco novýho. :)

12.09.14 | 12:51:12 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re:

Tak to nevím, zda jsem připraven na noise a podobné záležitosti :-)

Článek je záměrně hozený trochu negativisticky, ale přesně takhle já současný heavy metal vnímám. Na rozdíl třeba od black/deathu, který mi má stále co dát.. I když právě před cca hodinkou jsem si vyslechl novou desku CANNIBAL CORPSE a začal jsem si mumlat něco o ztrátě času. Asi mě ten noise fakt čeká :-D

Určitě ale souhlasím s tím, že vše záleží na preferencích. Dáno tím, že jsem HM poslouchal jako mladší a rád bych ho poslouchal i dnes, ale "nemohu" :-)

12.09.14 | 10:29:10 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re: Re:

Ivoši, jestli ti mohu poradit, vyhni se noisu obloukem, ještě větší kravina než grind je právě noise. Bohužel jsem ho viděl několikrát i na živo (např. na festivalu Hradby samoty). Naopak pokud se chceš hudebně (i emočně) posunout do nových sfér doporučuji ambient typu Steve Roach, Robert Rich nebo Brian Eno (ale poslouchat opravdu koncentrovaně až budeš mít čas, je to velmi náročná až terapeutická/meditační/duševní hudba).

12.09.14 | 10:57:12 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re:

Jj, mě také noise nic neříká, stejně tak echt grind. Jako poslechnu si třeba grind ve spojení s dobrým death metalem (NAPALM DEATH, ABORTED..) ale nic víc..

Díky za tipy, v ambientu si vždycky rád rozšířím obzor :-)

12.09.14 | 11:12:58 | Reagovat

Verner A.K.C. anonym

Tady to zkurveně smrdí Gambrihnusem a gulášem z prášku.

11.09.14 | 17:30:47 | Reagovat

ov42 anonym
Re:

Čím přispělo tvoje město k české a světové pivní kultuře, že si dovoluješ urážet naše pivo plzeňské?

12.09.14 | 07:17:18 | Reagovat

hancock anonym

Skús nový STRIKER - City Of Gold. Výborné !

11.09.14 | 07:18:00 | Reagovat

kelkor anonym
Re:

a taky white wizzard, stallion, skull fist, cauldron, iron kobra, holly grail, enforcer, steelwing, volture, alpha tiger...

11.09.14 | 13:35:13 | Reagovat

Michal anonym

Bohužel nezbývá nic jiného než souhlasit, nový Judas Priest a Accept za nic nestojí (nerozumím těm kladným recenzím na některých webech nebo v časopisech) a ty "novější kapely" Hammerfall, Sabaton a Stratovarius" mě nikdy nenadchly, nic nového, spíše se jedná o pouhé vykrádání. Co se dá dělat, buď si pustíme ty staré klasiky a nebo si dáme do uší něco jiného.

10.09.14 | 00:54:35 | Reagovat

Štěpán Šimek

On i heavy metal se dá hrát velmi zajímavě, namátkou mě napadají třeba kapely jako GUILT MACHINE, SHADOW GALLERY nebo EVERGREY, které si kdykoliv rád poslechnu. Největší problém ale je, že mnoho kapel se progrese bojí jako čert kříže.

09.09.14 | 17:08:14 | Reagovat

Michal anonym
Re:

Tak tak, namátkou mně ze zajímavého heavymetalu napadají FATES WARNING, PAIN OF SALVATION, OPETH a DREAM THEATER.

09.09.14 | 23:10:37 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re: Re:

No já to bral čistě v rámci heavy metalového subžánru, pokud ho bereme opravdu široce, tak by tam určitě mohli patřit i DREAM THEATER a FATES WARNING. Nicméně PAIN OF SALVATION a OPETH už hrají jiný styl, obě kapely dnes hrají jakýsi neo progrock. OPETH dříve hráli progresivní death metal, což už bych s heavy metalem moc nesrovnával.

10.09.14 | 08:32:30 | Reagovat

Svářeč anonym

Nemohl bych více souhlasit...

Akorát teda Sabaton mi jako bůhvíco nepřišli nikdy. Nejradši mám Coat of arms a i to je pořád jenom dobrá zábava, nic víc.

09.09.14 | 16:26:01 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re:

Určitě, dneska jsou už SABATON jen takové metalové bum-bum, hopsa hejsa. Ale já od nich vnímal toho času přelomové "Primo Victoria" jako takovou novou krev klasického hevíku. Že by to mohli nakopnout originální tématikou, energií a stát se novými lídry. Jako svého času to bylo prorokováno HAMMERFALL po "Glory to the Brave".

Ale nestalo se a místo pilování tvorby se zaměřili na řečnění, opičárny okolo a desky sekají jednu za druhou, protože mají tvrdě a nemilosrdně nastavenou smlouvu.

Už jenom ten vyhazov čtyř členů ze šesti je nevídaná věc. Je vidět, že Brodén a basák Sundström značku SABATON ždímají a drží pevně pod krkem

09.09.14 | 18:11:42 | Reagovat

Svářeč anonym
Re: Re:

S Primo Victoria mám ten problém, že jsou v něm tak 50:50 namixovány pecky a vata. Já se k Sabaton dostal až zpětně v roce 2008 v době, kdy se zrovna dostali na vrchol, takže mi možná uniká ten kontext kolem vydání Primo Victoria, kdy ještě nebyli tak známí. Nevylučuji, že je lidi mohli vnímat jako ty.

Každopádně jakékoli naděje na svěží kapelu vzali podle mě za své nejpozději po vydání nudné Art of War, jestli ne už po Attero Dominatus, což je jen vylouhovaná Primo Victoria.

Osobně jsem zvědavý, jak to s nima bude dál. Jak říkáš, v současnosti je to křeč a ždímání peněz a je otázka, jak dlouho jim to bude procházet, než o ně fans ztratí zájem. Přecijen ta jejich pozice není tak dlouho budovaná jako u těch v současnosti legendárních kapel. Jak se říká - lehce nabyl, lehce pozbyl.

09.09.14 | 19:31:45 | Reagovat

ov42 anonym
Re: Re: Re:

Jejich problém je to šílené tempo, rok a tři čtvrtě jsou na cestách a pak "musejí" spíchnout nové album, protože koncem jara už mají další turné. Sám Brodém přiznal ve Sparku, že o Štědrém dni komponoval asi do čtyř ráno, protože druhého ledna šli do studia. Chtělo by to zvolnit. Jenže zatím jim to vychází, deska se prodává skvěle, tak asi nebudou mít důvod. Na druhou stranu Carolus Rex bylo velmi povedené album, třeba příští zase zvedne laťku kvality. Instrumentálně je na tom nová sestava o dost líp, hlavně bubeník (a nyní i milenec Floor z Nihgtwi) Hannes van Dahl je o hodně lepší než jeho předchůdci.

10.09.14 | 16:17:55 | Reagovat

ov42 anonym
Re:

Hudba by měla být PŘEDEVŠÍM zábava. Povinností máme každý dost v práci i mimo ni.

10.09.14 | 16:11:42 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re:

Souhlasím. Jenže zábava by v ideálním případě neměla přerůst hranice trapnosti, podbízivosti a hudební prázdnoty. Kterémužto stavu se SABATON nebezpečně blíží, už jenom svým překotným tempem vydávání a množstvím stále se opakující omáčky okolo. Nehledě na samotnou hudbu

Pak se (alespoň pro mne) vytrácí ten faktor zábavy. Je zkrátka hned jako první na ráně a po něm jde do háje i umělecký dojem, atmosféra atd...

Plus je tady ještě jeden rozpor. Mě třeba nesmírně baví poslední počiny CRONIAN a ABIGOR. Pro mě je to skvělá a inteligentní hudební zábava. Dokážu se touto hudbou bavit hodiny. Přesto bych si netroufl ani jednu z těchto kapel nazvat "zábavovou", či muzikou "pouze pro zábavu", jako činím u SABATON. Ono je to i o tom jak tu "zábavu" kdo vnímá.

10.09.14 | 17:46:42 | Reagovat

František Novotný anonym
Re: Re:

Podle toho, co myslíš pod slovem zábava. Pro mě dobrá hudba rozhodně neznamená "hudba, u které se dobře odpočívá" nebo "něco na vyblbnutí". Hudba by podle mě měla otevírat zajímavá kulturní témata a řešit je.

10.09.14 | 18:40:41 | Reagovat

ov42 anonym
Re: Re: Re:

Třeba Brutus je dobrá hudba na vyblbnutí. A je to o hodně lepší hudba než noví Opeth.

11.09.14 | 07:20:42 | Reagovat

Sáša anonym
Re: Re: Re: Re:

Ou jé!
Gou gou gou gorila!!!

11.09.14 | 11:09:56 | Reagovat

ubrus anonym
Re: Re: Re: Re:

Co má tak ukrutnou sílu... ...stlačenej vzduch!!!

13.09.14 | 09:14:17 | Reagovat

ps anonym

Heavy metal je jako vypitá láhev kořalky. Sem tam někdo zkusí z ní vysát zbytky, ale co naplat.. game over.)

09.09.14 | 14:56:35 | Reagovat

ov42 anonym
Re:

A to jako v opeře, jazzu, death metalu tam jako spoustu novýho vymyslet lze? Ono spíš záleží na tom, jestli skladatelé či kapely nějakého žánru dokáží s danými pravidly stvořít dobré skladby.

11.09.14 | 07:24:03 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re:

Problém je ten, že heavy metal se časem sám tak svázal a utvořil si tak pevná "pravidla" , že se zajímavé skladby tvoří mnohem složitěji.
Než u nějaké progresivní muziky, která disponuje poněkud volnějšími "pravidly"..

11.09.14 | 09:31:41 | Reagovat

ov42 anonym
Re: Re: Re:

To chceš jako říci, že třeba death metal, thrash metal nemá podobně pevná pravidla? Nebo glam rock, nebo cokoliv jinýho, hiphop třeba.

11.09.14 | 10:30:32 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re:

Vezmi si to takhle. Máš death metalovou kapelu. Přimícháš do ní trochu thrashe, trochu blacku, klávesy, nějaké corové, djentové vlivy..Co hraješ? Pořád progresivní death.

Zkus přimíchat black, nebo djentové vlivy do heavy metalu..Hraješ pořád heavy metal? Drtivá většina posluchačů ti řekne že ne.. A i to je ta nucená svázanost heavy metalu ve které spatřuji problém..

Apropo hip hop podle mě svázaná pravidla příliš nemá (už jen ze své freestylové podstaty). Zkus vedle sebe postavit WU TANG CLAN, DÄLEK a moderní tvorbu EMINEMA...

11.09.14 | 10:53:26 | Reagovat

Nejnovější diskuze

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
23.11.15 | 11:49:25

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
23.11.15 | 05:02:25

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
22.11.15 | 07:34:56

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
20.11.15 | 22:29:35

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

grbňavý anonym
19.11.15 | 20:06:09

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Jaroslav Burda
19.11.15 | 13:59:42

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
19.11.15 | 11:34:17

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Štěpán Šimek
19.11.15 | 08:35:18

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
18.11.15 | 23:22:23

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
18.11.15 | 21:08:27

Více

Facebook   MySpace   YouTube