Novinky | Videa

ARCHEONIC

Video | 26.12.16

AWRIZIS

Video | 14.10.16

DYING PASSION

14.10.16

X-CORE

Video | 13.10.16

ROOT - Kärgeräs - Return From Oblivion

29.09.16

MALIGNANT TUMOUR

Video | 20.09.16

SLAYER

Video | 07.09.16

SUBROSA, SINISTRO v ČR

06.09.16

FEASTEM v ČR

06.09.16

JINJER

Video | 06.09.16

Více

Echoes

Live - nejbližší akce

Dabatáze neobsahuje žádný záznam

Diskuze

ke článku: OH, SLEEPER - Bez peněz do kapely nelez!

Vydáno: 30.09.14 | Autor: Jaroslav Burda | Zpět na článek | Všechny diskuze

Cekem příspěvků: 24

Meresz anonym

Toľko vzruchu kvôli ničomu, keďže Oh, Sleeper (už len ten názov do p**e!) je aj tak sra*ka :)

08.10.14 | 11:22:46 | Reagovat

František Novotný anonym

Přijde mi to jako úplně jalové brečení.

02.10.14 | 12:18:52 | Reagovat

cyberolas anonym

To je ale nuda to čtení čísel, div jsem neodpadl před koncem. Oni takovými výlevy prudí někde v médiích? Rocková muzika jako bussines je odepsaná a najdou se i takoví odvážlivci, kteří už odepisiují i film, a to jako takový (Mádl):)

30.09.14 | 16:30:46 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re:

Přiznám se, že jsem se v těch číslech taky ztrácel. Vždy mi přijde úsměvné, když na finanční stránku žehrají kapely, které produkuji extrémní či obecně nekomerční nemainstreamovou muziku. Mají produkovat sračky, co hrají v Hudebních masakrech a jsou za vodou. Jenže umělecká či hodnotná tvorba by měla být spíše jako koníček, většinový posluchač umění neocení (= nezaplatí).

30.09.14 | 17:15:42 | Reagovat

-krusty- anonym
Re: Re:

Souhlasím, tento článek je prapodivné a zbytečné fňukání. Hudba - ještě navíc nekomerční a hraná upřímně od srdce - prostě nemůže být dostatečně výdělečná. Nechci plakat jako O.S. ale realita, podporovaná a hnojená marketingem jiných "firem" a jiných "produktů" nepustí ke korytu nemainstreamovou kulturu...nemají k tomu důvod. A propós, nadávat na bezcitné labely a obchodníky je populární, ale ohraná písnička. Rozumný label může kapelu dostat hodně vysoko a díky prodejci jsi zase snáze k mání...

01.10.14 | 12:46:25 | Reagovat

Jaroslav Burda
Re: Re: Re:

Ne "článek", ale dopis adresovaný fanouškům. Mně, jako autorovi článku, přišlo zajímavé Shaneův dopis přeložit, protože jsem zrovna dočetl knihu Revoltikon od Bruna Kovaříka (Krabathor/Hypnos) a myslím, že kluci z Oh, Sleeper by si z toho (míněno podmínky, návratnost, finance atd.) sedli teprve na prdel :) Holt ne každý dělá muziku pro "ten pocit" a pro spokojenost fanoušků. Nicméně myslím, že tuto problematiku vidí řada muzikantů z trochu odlišné perspektivy než fanoušci. Ale zase se mi svým způsobem líbí, že to zaznělo z řad (údajně) křesťanské kapely... Ehm.

01.10.14 | 16:32:03 | Reagovat

Reverend anonym
Re:

Ne, oni bohužel uhodili hřebíček na hlavičku - problém je ten, že fanuškovství už dnes většinově nepředstavuje podporu kapely, ale znamená to kliknutí v prohlížeči download, případně like, ale to je muzikantovi spíše k...

Jestli to je křesťanská, nebo kdovíjaká kapela je naprosto irelavantní.

Krabathor oproti nim měli v 90.-tých naprosto výborné podmínky - stáli za nima davy fanoušků, problém byla spíš muzika, ono to zas tak světové bohužel nebylo, jak tvrdí místní patrioti.... ale to je diskuze jinam.

Poselství OH, SLEEPER je naprosto jasné a logické a jen pokrytec to nemůže pochopit....

02.10.14 | 15:03:23 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re:

Taková je doba, je to hodně o štěstí, náhodě, kontaktech, dobré firmě, ale stále i o pracovitosti.. Takovéhle fňukání jaké předvádějí OH SLEEPER je nikam nepřivede, jen k ještě většímu fňukání.

Je to stejné, jako když si člověk vybere špatně honorovanou práci která ho baví, namísto dobře placené nudy, a pak fňuká že nemá dost peněz. Jeho (jejich) volba. Pokrytecké je naopak přesně tohle stěžování. Nikdo je nenutí dělat co dělají..

Jinak fanouškovství se ale přece dá vyjádřit i "současnými způsoby" a nemusí jít jen o nelegální download. I kolikrát stupidní "lajky" mohou pomoct k propagaci a ke vstupu do povědomí veřejnosti :-)

02.10.14 | 19:02:12 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re:

Aha, takže když je práce ŠPATNĚ HONOROVANÁ, tak za to může onen zaměstnanec, že si to vybral? No to raději neříkejte zdravotním sestrám, učitelům, policistům....

Vaše pokřivené vnímání světa opravdu nechápu...

04.10.14 | 09:00:37 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re:

To je trošku zavedené jinam kolego:-) Bavíme se o možnosti volby více povolání, když mám na výběr například mezi nudnou prací v kanclu a zajímavou prací za malé peníze.

Když mám štěstí a mám takto možnost vybrat si práci která mě BAVÍ, přesto že je za ní méně peněz, než za nudnou práci, tak je pak velice pokrytecké si stěžovat a házet čísly. Vybral jsem si, moje volba, moje životní zodpovědnost, měl jsme vědět do čeho jdu..

Kapela OH SLEEPER by si ráda muzikou vydělala, bere ji očividně jako pracovní příležitost a umělecké ambice odsouvá zřejmě do pozadí. Kapela je ze svobodné země, takže je nikdo nenutí dělat muziku a nikdo jim nebrání dělat nějako práci za kterou budou mít ocenění jaké si představují. Pokrytecké nadávání na "podmínky" a na " špatný systém" je přece jednodušší než fakt zamakat na muzice

04.10.14 | 12:25:22 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re: Re:

Kapela to očividně NEBERE jako pracovní příležitost, kapela jen nechce aby si její hudbu fanoušci kradli, zároveň apeluje na to, aby fans chodili na koncerty a merch kupovali přímo od nich.

O podmínkách a systému článek není. Někdy mám pocit, jako by diskutující ani článek nečetli o pochopení ani nemluvě...

04.10.14 | 13:23:49 | Reagovat

Ivoš Otcovský
Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Apelovat na fans aby chodili na vystoupení a kupovali ofiko merchandise, se dá i jinak než souborem čísel a počty do posledního čtvrťáku.

Kdyby kapela nebrala svoji hudbu jako pracovní příležitost, tak nevytahuje takovéhle numera a neodhaluje celé svoje "účetnictví". Tento přístup je chladný kalkul, studená profesionalita a mimochodem podobně na mě působí i muzika OH SLEEPER. Ono to jde ruku v ruce

Asi to nemá cenu dál řešit, pro mě má tento dopis od kapely jen dvě vyznění: Zaprvé okaté přitáhnutí pozornosti (což se jim podařilo). Zadruhé apelování na fanoušky skrze peníze a čísla, což si myslím že není příliš šťastné a extra jim to stejně nepomůže :-)

04.10.14 | 14:22:09 | Reagovat

František Novotný anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Přesně tak. Koneckonců, když se podívám po české scéně, spousta kapel (podle mě daleko lepších než Oh, Sleeper, ale to je samozřejmě věc mé preference) si muzikou vůbec nevydělává, členové chodí do jiné práce a jsou rádi, když s kapelou nejsou v moc velké ztrátě. Přitom jsou to kapely, co dostávají kladné kritiky a muziku dělat umí. Nevšiml jsem si, že by chrlily takovéto články.

05.10.14 | 19:27:05 | Reagovat

Jaroslav Burda
Re: Re:

O tzv. "fanouškovství" se zde nebudu příliš rozepisovat (a ani jinde), protože nemíním spustit lavinu nenávisti. Mé svědomí je v tomto ohledu křišťálově čisté a dokazuje to rozpočet naší domácnosti, kdy mi žena trpí mé vrtochy a gargantuovské náklady za muziku, čímž jí tímto děkuji. Jiná by to netrpěla :)) Znáte to.

Co se týče zmíňce o Krabat(h)or, tak VELICE vřele doporučuji přečíst si knihu Revoltikon. Protože tvá zmínka mi přijde hodně přitažená za vlasy. Dnes se kapely oproti "80 - "90 mají (doslova) jako prasata v žitě. Mají perfektní podporu, reklamu, perfektní zpracování bookletů, zajištěné a zaplacené koncerty, ZVUK, špičkovou kvalitu triček a CD si dnes vydá v profesionální kvalitě úplně každý a může k tomu mít producenta ze Švédska a to ani nemusí vytáhnout paty z domu. Jablonecká kapela Hush měla producenta Opeth... Kdo znáte Hush a kdo Opeth?

Krabathor měli z toho všeho jednu velkou kulaťoučkou nulu. Časopis si vydávali sami na psacím stroji, trika si kreslili, koncertní promotér se zbalil i s utženou částkou za vstupenky, podpora "labelu" téměř nulová atd. apod.

Nechápej mě špatně, já jsem se stavem hudebního byznysu velice, velice nespokojený, ale podle MÉHO názoru (který nikomu nevnucuji) se zázemí nedá prostě vůbec srovnávat. Maximálně se dá napsat, že jsou fanoušci a "fanoušci". To ale bylo vždycky... Ostatně ono i těch kapel je asi 100x tolik a každý kdo má do zadku díru má doma Marshalla a Ibanez. Můj názor.

03.10.14 | 09:45:28 | Reagovat

Vader anonym
Re: Re: Re:

Tak pod tohle se podepisuju! Přesně. Jen bych ještě doplnil jednu věc.....

Já když vidím přístup třeba polských kapel, jejich vděčnost za každé slovíčko o nich, report, recenzi apod. a pak slyším názory a vidím přístup kdejaké rádoby kapely z Dolní Horní, otevírá se mi kudla v kapse. Jen stěžování, nadávání, lenost.....
Přitom díky internetu, otevřeným hranicím apod. má každej dneska obrovské možnosti (stejně jako ostatní), ale má.

Fanoušci podobné muziky jsou dnes naopak ve věku, kdy nějaké peníze mají....akorát si rozmyslí, za co je utratí. Ten "boj" je pořád stejnej....:)))

Pak vidíte v nějakým klubu legendární kapelu, která hraje 30 let a ta se s každým druhým fanouškem dá do řeči, pokecá, ten přístup, o tom to je. Buď to chci dělat, i třeba za velké finanční ztráty a nebo se na to vybodnu, ne? Je to stejný, jako ve sportu, ve všem....

Tyhle ufňukaný řeči od OH, SLEEPER, ale taky dneska můžou být velmi dobrým managerským tahem...

03.10.14 | 12:28:14 | Reagovat

-krusty- anonym
Re: Re: Re: Re:

...a od toho dne si všichni jméno OH, SLEEPER začali pamatovat. Podařilo se :-):-):-):-)

03.10.14 | 21:20:13 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re:

Nevěřte všemu co si přečtete, ona to nebyla vždy ona pověstná 0 :-D
Ve světě prostě KRABATHOR prvoligovou kapelou nikdy nebyl, holý fakt... a z toho vyplývají honoráře...

Masa kapel, které mají totožný merch a zvuk... děkuji nechci, v 80 a 90 nemohl hrát každý a to dělalo z metalu unikátní záležitost, to co popisujete je spíše na škodu... kvalita zpracování nerovná se umělecká hodnota a často to ani není úměrné...

Na posledním odstavci se 100% shodneme :-)

04.10.14 | 09:11:49 | Reagovat

Jaroslav Burda
Re: Re: Re: Re:

Promiň, ale nemám jediný důvod Brunovi (a jeho knize) nevěřit. Stejně jako reportážím jiných kapel o tom, jak to chodilo/chodí na turné...

04.10.14 | 12:31:41 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re: Re:

O knihu pana Kovaříka vůbec nejde, ač nějaké zkreslení tam pravděpodobně taky bude, ale to je jedno... důležité je, že se kniha PRODÁVÁ - rozumíme si??

Argumentovat tady Krabthorem, je mimo mísu... dnes je rok 2014

04.10.14 | 13:39:45 | Reagovat

František Novotný anonym
Re: Re: Re: Re: Re:

Hele, to já se už naučil s diskutérem "Reverend" vůbec nebavit; bývaly časy, kdy sem psával i věci, které minimálně hraničily s rasismem (dnes by mimochodem pravděpodobně nebyly vůbec přijaty administrátorem). Můj odhad je takový, že ten člověk je internetový troll, který se dobře baví, když někde rozpoutá flame war. Nevidím důvod, proč trolla krmit.

05.10.14 | 19:31:45 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re:

A já jsem jedině rád, že tento Allegor the Bloodhunter, nebo jakou hloupou přezdívkou se označoval, se naučil se se mnou nebavit. tento člověk je lhář! Nikdy jsem rasistou nebyl a žádné rasistické komenty jsem nepsal, naopak jsem proti nim vystoupil v případě řezníka! To co Allegor/František popisuje za flame, já považuji za normální diskuzi - viz. zde...

06.10.14 | 21:46:05 | Reagovat

František Novotný anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Nechám na tehdejších čtenářích, ať si vybaví věty typu "oni to ti bubuové mají trochu jinak" nebo jak to bylo a podobné. Pro mě jsi primitivní a prvoplánový troll a svým posledním příspěvkem jsi na tom rozhodně nic nezměnil.

07.10.14 | 02:48:35 | Reagovat

Reverend anonym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Jsem rád, že ses naučil se mnou nediskutovat :-D

Opět to svědčí o tvém charakteru...

Ona zmíněná věta, kterou jsem skutečně napsal je nějak rasistická? Tak to promiň... (krom toho, že to je zcela vytržené z kontextu...)

07.10.14 | 08:43:22 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Borci, každej byl nějakej, jenže to nám bylo dvacet a řešili jsme úplný pí*oviny, teď, když nám je 30+, tak jsme jiní. Takže bych staré kostlivce už nevytahoval ze skříně.

07.10.14 | 08:24:53 | Reagovat

Nejnovější diskuze

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
23.11.15 | 11:49:25

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
23.11.15 | 05:02:25

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
22.11.15 | 07:34:56

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
20.11.15 | 22:29:35

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

grbňavý anonym
19.11.15 | 20:06:09

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Jaroslav Burda
19.11.15 | 13:59:42

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
19.11.15 | 11:34:17

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Štěpán Šimek
19.11.15 | 08:35:18

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

František Novotný anonym
18.11.15 | 23:22:23

Rock'n'roll už nikdy nebude takový jako dřív

Reverend anonym
18.11.15 | 21:08:27

Více

Facebook   MySpace   YouTube